مرکز خدمات روان شناسی و مشاوره نفس (آویسا)

با مجوز رسمی از سازمان نظام روان شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران و اداره کل بهزیستی استان اصفهان

دکتر قاسم نوروزی

فوق تخصص روان شناسی کودکان استثنایی از دانشگاه شفیلد انگلستان، استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان، روان شناس کودک و نوجوان، افراد با نیازهای خاص، خانواده و زناشویی، مهاجرت تحصیلی، اعتماد به نفس و انگیزش

روزهای حضور

سوابق تحصیلی

کارشناسی

  • روان شناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنایی دانشگاه اصفهان

کارشناسی ارشد

  • روان شناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنایی دانشگاه تهران
  • روان شناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنایی دانشگاه شفیلد انگلستان

دکترا

  • روان شناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنایی دانشگاه اصفهان

فوق دکترا

  • روان شناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنایی دانشگاه اصفهان

صاحب امتیاز

  • مرکز خدمات روان شناسی و مشاوره نفس از سازمان نظام روان شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران

عضویت

  • دارای پروانه اشتغال تخصصی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران
  • دارای عضویت سازمان نظام روان شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران
  • عضو هیات علمی گروه روان شناسی و آموزش کودکان با نیازهای خاص دانشگاه اصفهان
  • عضو هیات علمی گروه روان شناسی دانشگاه بوعلی سینای همدان در سال های قبل
  • عضو کمیته علمی جامعه معلولین اصفهان، کانون ناشنوایان اصفهان، انجمن نابینایان اصفهان و انجمن خانواده کودکان کم توان ذهنی
  • عضو کمیته خانه های مراقبتی  برای کودکان و نوجوانان دارای اختلالات رفتاری، عاطفی، هیجانی و کودکان بی سرپرست و بد سرپست در شهر شفیلد انگلستان
  • عضو انجمن تحقیقات آموزشی بریتانیا
  • عضو انجمن اختلالات یادگیری بریتانیا
  • عضو انجمن افراد دارای ناتوانی هوشی و رشدی امریکا
  • عضو مرکز مطالعات معلولین دانشگاه شفیلد
  • عضو مجمع تحقیقات و مطالعات معلولین دانشگاه هلم شفیلد انگلستان

سوابق کلینیکی

روانشناس

بیش از 32 سال سابقه تخصصی مشاوره در مراکز خدمات روان شناسی و مشاوره ایران و انگلستان

تدریس دانشگاهی

مدرس دروس

گرایش های مختلف روان شناسی و مشاوره، علوم تربیتی، مددکاری اجتماعی، کاردرمانی، گفتاردرمانی و توانبخشی
استادیار و عضو هیات علمی گروه روان شناسی و آموزش کودکان با نیازهای خاص دانشگاه اصفهان
استادیار و عضو هیات علمی گروه روان شناسی دانشگاه بوعلی سینای همدان
استاد و مدرس دانشگاه شفیلد انگلستان
استاد و مدرس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اصفهان
استاد و مدرس مراکز تربیت معلم دخترانه حضرت زینب (س) و پسرانه شهید باهنر اصفهان
معلم استثنایی در مدارس استثنایی فرشته، شادی، ناشنوایان رشادت اصفهان

تدریس دوره های آموزشی

برگزاری دوره

دوره های مختلف در قالب همایش، سمینار و کارگاه آموزشی مربوط به گروه های ناتوانی هوشی، سالمندان، معلولان جسمی- حرکتی، توانبخشی، بازی درمانی، هنردرمانی، تربیت مربی شغلی، حرفه آموزی، اختلالات رفتاری کودکان و اوتیسم، افراد دارای اختلالات بینایی و شنوایی، بیماران اعصاب و روان، مهارت های زندگی و پیش از ازدواج، انتخاب رشته کنکور
سازمان بهزیستی کشور و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی (مدرس کشوری در استان های مختلف)
اداره کل بهزیستی استان اصفهان (مدرس استانی)
اداره کل بهزیستی استان همدان (مدرس استانی)
بنیاد جانبازان کشور (مدرس کشوری)
مرکز اوتیسم یاوران حضرت زینب (س) اصفهان
سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان
مرکز مشاوره دانشگاه بوعلی سینا همدان

سوابق اجرایی

سمت

معاون توانبخشی بنیاد جانبازان استان اصفهان
مدیر مشاوره و توانبخشی حرفه ای بنیاد جانبازان کشور
نماینده جانبازان کشور در پروژه بین المللی توانبخشی حرفه ای معلولین زیر نظر سازمان بین المللی کار
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان اصفهان
مدیر اجرایی برنامه توانبخش مبتنی برجامعه C.B.R در سازمان بهزیستی استان اصفهان
مدیرکل آموزش دانشگاه اصفهان
قائم مقام سرپرست دوره شبانه دانشگاه اصفهان
مدیر توانبخشی افراد دارای نیازهای ویژه در سازمان خدمات اجتماعی شهر شفیلد در کشور انگلستان
نماینده علمی حوزه معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان در کمیته مرکزی پژوهشی سازمان بهزیستی استان همدان
استاد مشاور فرهنگی گروه روان شناسی و آموزش کودکان با نیازهای خاص دانشگاه اصفهان
مسئول بین المللی سازی گروه روان شناسی و آموزش کودکان با نیازهای خاص دانشگاه اصفهان
دبیر اجرایی و علمی همایش روز جهانی معلولین در دانشگاه اصفهان
عضو شورای برنامه ریزی درسی دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه اصفهان

سوابق پژوهشی

تالیف کتاب

آزمونهای روانی، شغلی و شخصیتی (1372). اداره کل اشتغال جانبازان کشور، مدیریت مشاوره و توانبخشی حرفه ای. بنیاد جانبازان کشور


3 کتاب بین المللی به زبان انگلیسی:

Hosoya, Sachiko, Norouzi, Ghasem and Karimi, Atefeh (2020) Iran: Welfare for the Disabled people in Iran. pp295-330, in a book titled: Welfare in the World: Volum11, Middle East and Africa. Jumposha Publication, Japan.

Norouzi, G. & Savage, P. (2005) My life, my work, my self-advocacy in D. Goodley & G. Van Hove (Eds) Another Disability Studies Reader? People with learning difficulties and a disabling world, Belgium: Garant, pp. 169-184.

Goodley, D., and Norouzi, G. (2005) “Enabling futures for people with learning difficulties? Exploring employment realities behind the rhetoric of policy” In C. Barnes and A. Roulstone (Eds) Working Futures: Disabled People, Policy and Social Inclusion. London: Policy Press, pp. 219-232.

ترجمه کتاب

بیش از 8 کتاب انگلیسی در زمینه های تربیت جنسی، بازی درمانی، اتیسم، ناتوانی هوشی و رشدی، توانبخشی حرفه ای
1. کتاب اتیسم: راهنمایی کاربردی برای والدین،مراقبان و درمانگران(حرفه ای ها) نویسنده: فمی اجیکیبی (2017). ISBN-13: 978-1544813936
2. جنبه های پزشکی و روان شناختی بیماریهای مزمن و ناتوانی (2018) نوشته دونا فال و و بولی هلند. جلد ششم، انتشارات جونز و بارتلت لرنینگ. ISBN 9781284105407
3. حمایت از نیازهای گفتاری، زبانی و ارتباطات در کودکان اختلال طیف اتیسم در سالهای اولیه زندگی: یک منبع کاربردی برای متخصصان(2020). جنیفر وارویک، انتشارات روث لج، گروه تایلر و فرانسیس. لندن. ISBN: 978-1-138-36948-1 (hbk)
4. راهنمای عملی برای بازی درمانی در خارج از منزل: کار در طبیعت (2018). الیسون چاون. انتشارات ترینینگ تری. لندن.
5. گفتگو در باره رابطه جنسی: آموزش جنسی برای یادگیرندگان دارای ناتوانی (2018). الیزابت ا. هرکینز موناکو؛ توماس گیبون و دیوید بتمن. انتشارات رومن و لیتل فیلد، آمریکا، نیویورک. ISBN 9781475839852
6. دیدگاههای مربوط به مداخلات در زمینه دانش آموزان با ناتوانی (2018). فتسوس.ای اوبیاکور و جفری. بی. بیکن. انتشارات امرالد. انگلستان. ISBN9781787430907
7. آموزش دانش آموزان با اختلال طیف در خودماندگی اتیسم (2019) مشارکت با خانواده ها برای دستیابی به نتایج مثبت. رابین لاباربرا. انتشارات سیج. لس آنجلس. آمریکا. ISBN9781506338866
8. پرسشنامه شخصیتی افراد بزرگسال از راهنمای تشخیصی و آماری بیماران روانی جلد پنجم (2013). انجمن روانپزشکان آمریکا.

تالیف مقاله

مولف بیش از 170 مقاله علمی و پژوهشی داخلی و خارجی در حیطه تخصصی

طرح پژوهشی

بررسی علل معلولیت بینایی در کودکان زیر 14 سال تحت پوشش سازمان بهزیستی استان اصفهان( سازمان بهزیستی استان اصفهان)

بررسی موانع اشتغال افراد کم توان ذهنی در شهر همدان (سازمان بهزیستی استان همدان)

بررسی وضعیت مناسب سازی اماکن عمومی و فضاهای شهری با وضعیت معولین در شهر همدان(سازمان بهزیستی استان همدان)

Norouzi, G (2004) Employment barriers for performers and artists with learning difficulties in mainstream theatre companies in England.  Research Project was completed for Full Body & The Voice Theatre Company.  Huddersfield, UK

 Norouzi, G (2006) The effect of Supported Employment Programme on Mainstream Employment for people with learning difficulties in Sheffield, Research Project was completed for Sheffield Social Service. Sheffield, UK

راهنمایی

بیش از 80 پایان نامه کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه اصفهان، دانشگاه بوعلی سینا همدان، دانشگاه های آزاد اسلامی واحد خوراسگان، واحد بادرود، واحد خمینی شهر اصفهان و واحد شیراز

داوری

مجله علمی- پژوهشی دو فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری دانشگاه بوعلی سینا همدان

مجله علمی – پژوهشی فصلنامه پژوهشنامه نهج البلاغه دانشگاه بوعلی سینا همدان

مجله علمی- پژوهشی پژوهش های جامعه شناسی معاصر دانشگاه بوعلی سینا همدان

مجله علمی-پژوهشی پژوهش های علوم شناختی و رفتاری دانشگاه اصفهان

بررس علمی حوزه روان شناسی دبیرخانه هیات نظارت بر صدور مجوز نشر کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد استان همدان

داوری بیش از 100 پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه اصفهان، دانشگاه بوعلی سینا همدان، دانشگاه های آزاد اسلامی واحد خوراسگان، واحد بادرود، واحد خمینی شهر اصفهان و واحد شیراز

 

داوری در مجلات علمی بین المللی:

Journal of Social Inclusion

International Journal of Disability, Development and Education

Journal of Intellectual and Developmental Disability

رزرو آنلاین نوبت

بارگذاری...

بارگذاری...